Datu apstrāde

PRIVĀTUMA POLITIKA

1. Personas datu apstrādes politikas mērķis

Personas datu apstrādes politikas mērķis ir sniegt fiziskai personai (datu subjektam) informāciju par personas datu apstrādes nolūku, apjomu, aizsardzību un apstrādes termiņu datu iegūšanas laikā un apstrādājot datu subjekta personas datus.

 2. Personas datu pārzinis un tā kontaktinformācija

Personas datu apstrādes pārzinis ir Pilnsabiedrība “JKP” (turpmāk – JKP), vienotās reģistrācijas Nr. 40203276789, juridiskā adrese Dobeles šoseja 34, Jelgava, LV-3007, tālrunis 63026010, e-pasts: info@atkritumijkp.lv.

Jautājumus par personas datu apstrādi varat uzdot rakstot tos e-pastā: info@atkritumijkp.lv.

Pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu var iesniegt saskaņā ar šī dokumenta 13. punktu.

3. Dokumenta piemērošanas sfēra

Personas dati ir jebkāda informācija par identificētu vai identificējamu fizisku personu. Personas datu definīcijas, paskaidrojumi un datu kategorijas norādītas Pielikumā Nr.1.

Privātuma politika tiek piemērota privātuma un personas datu aizsardzības nodrošināšanai attiecībā uz:

  • fizisku personu – klientu, darbinieku un citu pakalpojumu lietotāju (tajā skaitā, potenciālajiem, bijušajiem un esošajiem), kā arī trešajām personām, kuras saistībā ar pakalpojumu sniegšanu fiziskai personai (Klientam) saņem vai nodod JKP jebkādu informāciju (tajā skaitā, kontaktpersonas, maksātāji u.c.);
  • JKP biroja un Klienta apkalpošanas centra apmeklētājiem;
  • JKP iznomāto telpu un teritorijas apsargāšanai, kur tiek veikta videonovērošana;
  • JKP uzturētās interneta mājaslapas apmeklētājiem (turpmāk – Klienti).

JKP rūpējas par Klientu privātumu un personas datu aizsardzību, ievērojot Klientu tiesības uz personas datu apstrādes likumību saskaņā ar piemērojamajiem tiesību aktiem – Fizisko personu datu aizsardzības likumu, Eiropas Parlamenta un padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Regula) un citiem piemērojamajiem tiesību aktiem privātuma un datu apstrādes jomā.

Privātuma politika ir attiecināma uz datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā un/vai vidē Klients sniedz personas datus (JKP interneta mājaslapā, papīra formātā vai telefoniski) un kādās uzņēmuma sistēmās vai papīra formā tie tiek apstrādāti.

Attiecībā uz specifiskiem datu apstrādes veidiem (piemēram, sīkdatņu apstrādi u.c.), vidi, nolūkiem var tikt noteikti papildu, specifiski noteikumi, par ko Klients tiek informēts brīdī, kad viņš sniedz attiecīgus datus JKP.

4. Personas datu apstrādes nolūki

JKP apstrādā personas datus pakalpojumu sniegšanai:

  • klientu identificēšanai un piedāvājuma sagatavošanai;
  • līguma sagatavošanai, noslēgšanai, papildināšanai, pārslēgšanai un laušanai;
  • klientu apkalpošanai;
  • pakalpojumu sniegšanai (līguma saistību izpildei);
  • pakalpojumu darbības nodrošināšanai / uzturēšanai;
  • pakalpojumu uzlabošanai un jaunu pakalpojumu attīstībai;
  • pakalpojumu lietošanas veicināšanai, reklamēšanai un izplatīšanai jeb komerciāliem nolūkiem;
  • iebildumu izskatīšanai un apstrādei;
  • klientu apmierinātības mērījumiem, noturēšanai, lojalitātes celšanai;
  • norēķinu administrēšanai;
  • parādu atgūšanai un piedziņai;
  • mājaslapu uzturēšanai un darbības uzlabošanai;
  • JKP apstrādā personas datus biznesa plānošanai un analīzei;
  • uzskaitei, plānošanai un statistikai;
  • atskaišu sagatavošanai;
  • klientu aptauju veikšanai.

JKP apstrādā personas datus informācijas sniegšanai valsts pārvaldes iestādēm un operatīvās darbības subjektiem ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un apjomā.

5. Personas datu apstrādes tiesiskais pamats

JKP apstrādā Klienta personas datus, balstoties uz šādiem tiesiskajiem pamatiem:

  • līguma noslēgšanai un izpildei – lai noslēgtu līgumu pēc Klienta pieteikuma un nodrošinātu tā izpildi;
  • normatīvo aktu izpildei – lai izpildītu JKP saistošos ārējos normatīvajos aktos noteiktos pienākumus;
  • saskaņā ar Klienta – datu subjekta piekrišanu;
  • likumīgās (leģitīmās) intereses – lai realizētu no JKP un Klienta starpā pastāvošajām saistībām vai noslēgtā līguma, vai likuma izrietošas JKP leģitīmās (likumīgās) intereses.

JKP likumīgās (leģitīmās) intereses ir:

  • veikt komercdarbību;
  • sniegt atkritumu savākšanas un pārvadāšanas pakalpojumus;
  • pārbaudīt Klienta identitāti pirms līguma noslēgšanas vai klienta apkalpošanas laikā – telefoniski, elektroniski, klātienē;
  • nodrošināt līguma saistību izpildi;
  • novērst nepamatotus finansiālus riskus savai komercdarbībai;
  • saglabāt Klientu pieteikumus un iesniegumus par pakalpojumu sniegšanu, citus pieteikumus un iesniegumus, piezīmes par tiem, t.sk., kas veikti mutiski, zvanot uz zvanu centru, interneta mājas lapā;
  • analizēt JKP mājaslapu un mobilās lietotnes darbību, izstrādāt un ieviest to uzlabojumus;
  • administrēt Klienta kontu JKP mājaslapā un mobilajā lietotnē;
  • izstrādāt un attīstīt pakalpojumus;
  • reklamēt savus pakalpojumus, nosūtot komerciālus paziņojumus;
  • nosūtīt citus ziņojumus par līguma izpildes gaitu un līguma izpildei būtiskiem notikumiem, kā arī veikt Klientu aptaujas par pakalpojumiem un to lietošanas pieredzi;
  • informēt par izmaiņām pakalpojuma sniegšanas kārtībā un cenrādī;
  • Informēt Klientus par jaunumiem nozarē;
  • nodrošināt vides izglītības aktivitātes;
  • nodrošināt atkritumu tvertņu uzturēšanu;
  • novērst krāpniecību;
  • nodrošināt efektīvus uzņēmuma pārvaldības procesus;
  • pakalpojumu sniegšanas un piegādes efektivitāti;
  • nodrošināt un uzlabot pakalpojumu kvalitāti;
  • administrēt maksājumus;
  • administrēt savlaicīgi neveiktus maksājumus;
  • vērsties valsts pārvaldes un operatīvās darbības iestādēs un tiesā savu tiesisko interešu aizsardzībai;
  • informēt sabiedrību par savu darbību.

6. Datu apstrādes noteikumi no pārziņa citam datu pārzinim

Šie datu apstrādes noteikumi ir piemērojami tikai personas datu apstrādei, kas izriet no līgumiem par pakalpojumiem, kurus JKP sniedz cita juridiskā persona.

Abas Puses darbojas kā neatkarīgs datu pārzinis.

Puses veic atbilstošus tehniskus un organizatoriskus pasākumus, lai nodrošinātu personas datu apstrādes drošību.

Puses nekavējoties, bet ne vēlāk kā 2 (divu) darba dienu laikā, informē otru Pusi par saņemto datu subjekta pieprasījumu, ja tas attiecas vai ietekmē otras Puses veikto personas datu apstrādi (piemēram, pieprasījums ierobežot datu apstrādi) vai ietekmē personas datus (piemēram, pieprasījums labot datus). Puses labā ticībā savstarpēji sadarbojas (piemēram, savstarpēji apmainoties ar informāciju par personas datu apstrādi), lai izpildītu pamatotus datu subjektu pieprasījumus, kā arī, lai nodrošinātu datu precizitāti visu datu apstrādes laiku.

7. Personas datu apstrāde

JKP apstrādā Klienta datus, izmantojot mūsdienu tehnoloģiju iespējas, ņemot vērā pastāvošos privātuma riskus un JKP saprātīgi pieejamos organizatoriskos, finansiālos un tehniskos resursus.

Ar Klientu noslēgtā līguma saistību izpildes kvalitatīvai un operatīvai nodrošināšanai JKP var pilnvarot savus pilnsabiedrības biedrus  un sadarbības partnerus veikt atsevišķu pakalpojumu sniegšanas darbības, kā piemēram, pakalpojumu ierīkošanas darbu veikšanu, rēķinu izsūtīšanu un tamlīdzīgi. Ja izpildot šos uzdevumus pilnsabiedrības biedri un sadarbības partneri apstrādā JKP rīcībā esošos Klienta personas datus, attiecīgie pilnsabiedrības biedri un sadarbības partneri ir uzskatāmi par JKP datu apstrādes operatoriem (apstrādātājiem) un JKP ir tiesības nodot sadarbības partneriem šo darbību veikšanai vajadzīgos Klienta personas datus tādā apmērā, kā tas nepieciešams šo darbību veikšanai.

JKP pilnsabiedrības biedri un sadarbības partneri (personas datu apstrādātāja statusā) nodrošinās personas datu apstrādes un aizsardzības prasību izpildi saskaņā ar JKP prasībām un tiesību aktiem, un neizmantos personas datus citos nolūkos, kā tikai ar Klientu noslēgtā līguma saistību izpildei JKP uzdevumā.

8. Profilēšana

Profilēšana ir jebkāda veida automātiska personas datu apstrāde, lai analizētu vai prognozētu Jūs. Mēs to nedarām.

9. Personas datu aizsardzība

JKP aizsargā Klienta datus, izmantojot mūsdienu tehnoloģiju iespējas, ņemot vērā pastāvošos privātuma riskus un JKP saprātīgi pieejamos organizatoriskos, finansiālos un tehniskos resursus, un drošības pasākumi tiek pastāvīgi pilnveidoti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām  prasībām.

10. Personas datu saņēmēju kategorijas

JKP neizpauž trešajām personām Klienta personas datus vai jebkādu pakalpojumu sniegšanas un līguma darbības laikā iegūtu informāciju, tajā skaitā, informāciju par saņemtajiem pakalpojumiem, izņemot:

  • ja attiecīgajai trešajai personai dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu vai ar likumu deleģētu funkciju (piemēram, bankai norēķinu ietvaros vai nodrošinātu pakalpojumu);
  • rēķinu piegāde Klientam;
  • pasta sūtījumu izsūtīšana Klientiem par izmaiņām līguma saturā vai cenrādī;
  • saskaņā ar Klienta skaidru un nepārprotamu piekrišanu;
  • ārējos normatīvajos aktos paredzētajām personām pēc viņu pamatota pieprasījuma, ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apjomā;
  • ārējos normatīvajos aktos noteiktos gadījumos JKP likumīgo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskārusi šīs JKP likumīgās intereses.

11. Trešo valstu subjektu piekļuve personas datiem

JKP nenodod personas datus uz trešajām pasaules valstīm, kas atrodas ārpus Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomiskās zonas.

12. Personas datu glabāšanas ilgums

JKP glabā un apstrādā Klienta personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šiem kritērijiem:

  • tikai tik ilgi, kamēr ir spēkā ar Klientu noslēgtais līgums;
  • kamēr ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā JKP vai Klients var realizēt savas leģitīmās intereses (piemēram, iesniegt iebildumus vai celt vai vest prasību tiesā);
  • kamēr kādai no pusēm pastāv juridisks pienākums datus glabāt;
  • kamēr ir spēkā Klienta piekrišana attiecīgai personas datu apstrādei, ja nepastāv cits datu apstrādes likumīgs pamats.

Pēc tam, kad iepriekš minētie apstākļi izbeidzas, Klienta personas dati tiek dzēsti.

13. Piekļuve personas datiem un citas Klienta tiesības

Klientam ir tiesības saņemt normatīvajos aktos noteikto informāciju saistībā ar viņa datu apstrādi.

Klientam saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir tiesības pieprasīt JKP piekļuvi saviem personas datiem, kā arī pieprasīt JKP veikt to papildināšanu, labošanu vai dzēšanu, vai apstrādes ierobežošanu attiecībā uz Klientu, vai tiesības iebilst pret apstrādi (tajā skaitā pret personas datu apstrādi, kas veikta pamatojoties uz JKP likumīgajām (leģitīmajām) interesēm), kā arī tiesības uz datu pārnesamību. Šīs tiesības īstenojamas, ciktāl datu apstrāde neizriet no JKP pienākumiem, kas tam ir uzlikti ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, un kuri tiek veikti sabiedrības interesēs.

Klients var iesniegt pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu:

  • rakstveida formā - klātienē JKP Klientu apkalpošanas centrā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu;
  • kamēr ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā JKP vai Klients var realizēt savas leģitīmās intereses (piemēram, iesniegt iebildumus vai celt vai vest prasību tiesā);
  • elektroniskā pasta veidā, parakstot ar drošu elektronisko parakstu;

Saņemot Klienta pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu, JKP pārliecinās par Klienta identitāti, izvērtē pieprasījumu un izpilda to saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

14. Klienta piekrišana datu apstrādei un tiesības to atsaukt

Klients piekrišanu personas datu apstrādei, kuras tiesiskais pamats ir piekrišana (piemēram, pakalpojumu lietošanas paradumu datu analīze, individuāli sagatavota reklāma u.c.), var dot JKP pakalpojumu pieteikšanas formās, JKP interneta lapās, zvanot uz Klientu apkalpošanas zvanu centru 63026010, rakstot uz e-pastu info@atkritumijkp.lv vai klātienē Klientu apkalpošanas centrā.

Personas datu kategoriju saraksts par datiem, kas var tikt apstrādāti saskaņā ar Klienta piekrišanu un citiem tiesiskajiem pamatiem, ir pieejams Pielikumā Nr.1.

Klientam ir tiesības jebkurā brīdī atsaukt datu apstrādei doto piekrišanu tādā pat veidā, kādā tā dota, tas ir, zvanot uz Klientu apkalpošanas zvanu centru 63026010, rakstot uz e-pastu info@atkritumijkp.lv vai klātienē Klientu apkalpošanas centrā, un tādā gadījumā turpmāka datu apstrāde, kas balstīta uz iepriekš doto piekrišanu konkrētajam nolūkam turpmāk netiks veikta.

Piekrišanas atsaukums neietekmē datu apstrādes, kuras veiktas tajā laikā, kad Klienta piekrišana bija spēkā.

Atsaucot piekrišanu, nevar tikt pārtraukta datu apstrāde, kuru veic, pamatojoties uz citiem tiesiskajiem pamatiem.

JKP atbildi Klientam nosūta pa pastu uz viņa norādīto kontaktadresi ierakstītā vēstulē,  elektroniski parakstītu atbildi e-pastā pēc klienta pieprasījuma, pēc iespējas ņemot vērā Klienta norādīto atbildes saņemšanas veidu.

JKP nodrošina datu apstrādes un aizsardzības prasību izpildi saskaņā ar normatīvajiem aktiem un Klienta iebildumu gadījumā veic lietderīgās darbības, lai iebildumu atrisinātu. Tomēr, ja tas neizdodas, Klientam ir tiesības vērsties uzraudzības iestādē – Datu valsts inspekcijā.

15. Saziņa ar Klientu

JKP veic saziņu ar Klientu, izmantojot Klienta norādīto kontaktinformāciju (telefona numuru, e-pasta adresi, pasta adresi, mājas lapā www.atkritumijkp.lv

Saziņu par pakalpojumu līgumsaistību izpildi JKP veic uz noslēgtā līguma pamata (piemēram, pakalpojumu maiņu, informācija par rēķiniem, izmaiņām pakalpojumos u.c.).

Saziņas laikā (ienākošie zvani, e-pasti) – JKP pārliecinās par Klienta identitāti pēc sekojošiem kritērijiem:

  • Telefona zvans: zvanītāja kontakttālrunis –  vai ir norādīts līgumā; Klienta līguma Nr.; personas kods; vārds, uzvārds; pakalpojuma sniegšanas adrese;
  • E-pasts:  rakstītāja e-pasts – vai ir norādīts līgumā; Klienta līguma Nr.; personas kods; vārds, uzvārds; pakalpojuma sniegšanas adrese;
  • Mājas lapas sadaļa mans konts: ja Klients ir autorizējies ar paroli vai e-parakstu – nav nepieciešama papildu Klienta autorizācija, ja Klients nav autorizējies - kritēriji no sadaļas e-pasts;
  • Klātienē: personu apliecinošs dokuments;
  • Pasta sūtījumi;
  • Kontakpersonas – klientu apkalpošanas speciālisti.

16. Komerciāli paziņojumi

Saziņu par komerciāliem paziņojumiem par JKP un/vai trešo pušu pakalpojumiem un citiem ar tiešu nolīgto pakalpojumu nodrošināšanu nesaistītiem paziņojumiem (piemēram, Klientu aptaujas) JKP veic saskaņā ar ārējos normatīvajos aktos noteikto vai saskaņā ar Klienta piekrišanu.

Klients piekrišanu JKP un/vai tā sadarbības partneru komerciālu paziņojumu saņemšanai var dot JKP pakalpojumu pieteikšanas formās, JKP interneta lapā (piemēram, jaunumu saņemšanas pierakstīšanās formas).

Klienta dotā piekrišana komerciālu paziņojumu saņemšanai ir spēkā līdz tās atsaukumam (arī pēc pakalpojumu līguma izbeigšanās). Klients jebkurā laikā var atteikties no turpmākas komerciālo paziņojumu saņemšanas kādā no šādiem veidiem:

  • nosūtot e-pastu uz adresi info@atkritumijkp.lv;
  • zvanot uz Klientu apkalpošanas zvanu centru 63026010;
  • klātienē Klientu apkalpošanas centros;
  • izmantojot komerciālajā paziņojumā paredzēto automatizēto iespēju atteikties no turpmāku paziņojumu saņemšanas, noklikšķinot uz atteikšanās norādes attiecīgā komerciālā paziņojuma (e-pasta) beigās.

JKP pārtrauc komerciālo paziņojumu sūtīšanu, tiklīdz tiek apstrādāts Klienta pieprasījums. Pieprasījuma apstrāde ir atkarīga no tehnoloģiskām iespējām, kas var būt līdz trijām diennaktīm.

17. Sīkdatņu izmantošana

“Sīkdatnes” ir sīka apjoma informācija, kuras interneta vietne saglabā Jūsu datorā vai mobilajā ierīcē, kad Jūs apmeklējat interneta vietni. Tā ļauj serverim apkopot informāciju no Jūsu pārlūka, tādējādi Jums vienmēr nav dati jāievada no jauna, kad Jūs atgriežaties interneta vietnē vai pārejat no vienas lapas uz citu. Vairāk informācijas par to, kā darbojas sīkdatnes, ir pieejams interneta vietnē cookiecentral.com.

Mūsu interneta vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu piedāvāto pakalpojumu kvalitāti. Mēs izmantojam sesijas sīkdatnes, pastāvīgās sīkdatnes un trešās puses (partneru) sīkdatnes, lai:

  • atpazītu jaunus vai agrākos Klientus;
  • atcerētos, vai Jūs esat (vai neesat) sniedzis piekrišanu mūsu sīkdatņu lietošanai šajā interneta vietnē;
  • apkopotu uzticamu vietnes lietošanas informāciju, kas ļauj mums izmērīt, cik labi vietne atbilst tās lietotāju vajadzībām, un lai veiktu jebkādus nepieciešamos uzlabojumus;
  • analizētu tīmekļa vietnes apmeklēšanas intensitāti no noteiktiem ģeogrāfiskiem reģioniem.

Lūdzu, ņemiet vērā, ka dažas sīkdatnes var ievietot trešās puses pakalpojumu sniedzējs, kas veic atsevišķas funkcijas mūsu vajadzībām.

Mēs sadarbojamies ar trešajām pusēm, lai izsekotu Jūsu darbības mūsu interneta vietnē, lai uzlabotu mūsu mārketinga pasākumus un nodrošinātu Jūs ar reklāmu, pamatojoties uz Jūsu apmeklējumu mūsu interneta vietnē.

JKP mājaslapā var tikt ievietotas saites uz trešo personu interneta mājaslapām, kurām ir savi lietošanas un personas datu aizsardzības noteikumi, par ko JKP nenes atbildību.

18. Citi noteikumi

JKP ir tiesības veikt papildinājumus Privātuma politikā, padarot pieejamu Klientam tā aktuālo versiju viņa lietotāja profilā JKP pašapkalpošanās portālā atkritumijkp.lv, kā arī – ievietojot JKP mājaslapā, norādot rēķinos.

Pielikums Nr.1

JKP Privātuma politikas pielikums Datu kategorijas:

Nr.

Datu kategorija

Piemēri

1.

Personas identifikācijas dati

vārds, uzvārds, personas kods/ID, dzimšanas datums, pases Nr./ID numurs

2.

Personas kontaktinformācija

adrese, telefona numurs, e-pasta adrese

3.

Klienta kontaktpersonu dati

kontaktpersonas vārds, uzvārds, e-pasta adrese, telefona numurs

4.

Klienta dati

klienta līguma numurs, klienta reģistrēšanas datums, statuss, klienta numurs

5.

Piegādātāja dati

piegādātāja numurs, rēķina informācija, adrese, bankas konta numurs

6.

Pakalpojuma dati

servisa numurs, pakalpojuma nosaukums, pakalpojuma adrese, cena, atlaide,
atlaides beigu termiņš

7.

Pakalpojuma līguma dati

līguma numurs, parakstīšanas / apstiprināšanas datums, veids, pielikuma numurs, pielikuma datums

8.

Darījuma dati

darījuma numurs, datums, darījuma nosaukums, veids, statuss, pakalpojuma
ierīkošanas informācija

9.

Komunikācijas dati

ienākošās/izejošās saziņas veids, numurs, datums, reģistrētājs, saturs, kanāls,
piegādes statuss

10.

Pakalpojuma pirkuma dati

pirkuma informācija – klienta pasūtījumi, pirkumi, pieteikumi, kas piesaistīti pie līguma; pakalpojuma sniegšanas adrese

11.

Norēķinu dati

norēķinu sistēmas konta numurs, bankas konta numurs, rēķina numurs, datums, summa, rēķina saņemšanas veids, apmaksas datums, parāda summa, parāda piedzīšanas informācija

12.

Klientu aptauju dati

aptaujas nosaukums, izsūtīšanas datums, atbildes sniegšanas datums, aptaujas jautājumi un sniegtās atbildes

13.

JKP interneta lapās veiktās darbības

IP adrese, veiktās darbības nosaukumus, interneta lapas sadaļa, datums un laiks

14.

Fotogrāfijas un attēli

fotogrāfijas no klientu pasākumiem, foto uzņemšanas datums

15.

Video dati

video no klientu pasākumiem, videonovērošana JKP objektos, ierakstīšanas datums

16.

Pieejas dati sistēmām

klientam piešķirtie lietotājvārdi un paroles

17.

Piekrišanu informācija (1)

klienta izteiktās piekrišanas atzīme pa tēmām, piekrišanas datums un laiks, avots

18.

Atrašanās vietas dati (2)

Konteineru atrašanās adrese

* Piemēri neietver izsmeļošu attiecīgajā datu kategorijā ietilpstošo datu uzskaitījumu.

(1) Piekrišana – klienta brīvi, nepārprotami izteikts gribas apliecinājums, ar kuru klients atļauj apstrādāt savus personas datus atbilstoši JKP sniegtajai informācijai.

(2) Atrašanās vietas dati – dati, kas tiek apstrādāti elektroniski uzskaites sistēmās.